Praktikumudfordring Min praktikumudfordring, som jeg har valgt at fokusere på i dette module er ift. når jeg laver fysik-forsøg med eleverne i laboratoriet. Når vi laver forsøg får eleverne altid en fælles introduktion ved tavlen til hvad forsøget går ud på og jeg demonstrerer hvordan forsøget skal udføres. Men under forsøget er der ofte nogle elever som ikke rigtigt kommer igang med forsøget. De udviser istedet en adfærd hvor de f.eks. roder med udstyret til ikke forsøgs-relateret formål. De virker usikre på hvad de skal. Set fra et teoretisk synspunkt kan elevernes drivkraft (Illeris) derfor sige at have været påvirket da de ikke har fået løst opgaven. Det kan tolkes, som en mulig læringsbarriere i form af læringsforsvar da de ikke har fået tilstrækkelig støtte, og at opgaven har været for vanskelig for dem så de ikke har været istand til at gennemgå en akkommodativ læringsproces hvor de skal tilegne sig nye færdigheder f.eks. ift. at udføre et praktisk forsøg. Det kan derfor vær
Kommentarer
Send en kommentar